15 juli 2009

Konstigt på väg mot jobbet

Ja eftersom jag ändå åker kommunalt mesta delen av resorna till jobbet så är det ju kul att det händer saker.
Som jag kan titta på.
Och blogga om.

I morse:
Först ser jag en ung jättesöt tjej sitta och sminka sig på tunnelbanan vilket inte är särskilt udda här i huvudstaden. Hennes sätt att göra det var kanske kletigare än andras eftersom hon hela tiden stoppade in appliceringspenseln i munnen. Sen doppade hon penseln i diverse smet och geggade ut i sitt ansikte som uppenbarligen måste vara fullt med spott!
Hennes eget visserligen...
Men varför måste en "lyckad" make-up göra att så söta tjejer som hon ser ut som små fnask? Och varför i hela friden kan kidsen inte låta bli att spegla sig i fönstret var sjunde sekund, och dra sig i ett eller annat hårstrå med självbeklagande min???

Sen då:
När jag sitter på Slussen och väntar på mitt tåg mot Gärdet så hör jag ett konstigt ploppande ljud. Det var en till synes helt vanlig kvinna - ungefär 10, 15 år yngre än jag kanske. Hon hade en rejäl bit bubbelplast som hon gick och knäppte sönder bubblorna på i rask takt. Uppenbarligen med väl slipad teknik eftersom det smällde både högt och snabbt. Ammä hallå???

Slutligen:
En tunnelbaneförare hade uppenbarligen lite trist där frammen i kuren så han hojtade (dock ej i micken)för fulla muggar "heja Stockholm, stressa på bara..." medan folk ilade tvärs över perrongen för att hinna byta linje medan två tåg stod jämte varandra. Eeeeh, alla hästar på plats?

Inga kommentarer: