16 juli 2009

Fototriss - siffror



Och som vanligt (igen...) när jag är inne och bidrar på fotobloggar så sitter jag på jobbet med mobiltelefonen som mitt enda vapen.
Veckans trissuppdrag är siffror varför jag ser mig omkring på kontoret och hittar ovanstående lätt manipulerade motiv.
Telefonens knappsats - omistligt arbetsredskap för en som jobbar inom IT-sektorn Telefoni.
Datorns sifferknappsats - används ofta och med korrekt fingersättning dessutom.
Betaldosan - ett måste för de flesta nu för tiden?

Hur som helst är det här mina siffror.
Fler bidrag hittar man här.

Frågan man ställs inför när man kollar såna här knappsatser är onekligen varför det är olika placering på siffrorna.
Standard liksom...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, varför i hela friden måste man sätta knapparna i olika ordning på olika prylar?!! Jag tycker det är knepigt nog ändå...! /Yster

Kerstin sa...

Klok tjej den där yster - misstänker nästan att det är självaste SYSTER Yster!!