19 april 2010

Det var en gång en helg

Fredagskvällen inleddes med leveransrunda till Vallentuna - nära å' bra!
Sen var det dags för BF-middag...för Kalle var iväg och repade med sitt band.
Champagne till fördrink, och en lite Amaronerackare till middagen som bestod av oxfilé indränkt i upphottad (ännu mera vitlök så klart) aioli, med goda grönsaker till.
Kex & ost till dessert skapade två mycket mätta personer.

Ibland är det skönt med stora barn...


Se så fina papegojtulpaner vi har på köksbordet, och se så långt våren hade hunnit i Tyresta nationalpark när bästa LenaP och jag tog en skogspromenad i lördags.
Vilken fantastisk vän jag har...
Hon kom med en överraskande fråga inför "lille" sonens förestående artonårsdag. Vilket gudmorsåtagande! Jag blev alldeles rörd där ute i bland all smältande snö i skogen.
Och då ska vi veta vilken hårdhudad donna jag är. Eller kanske inte?



Söndagen var en pysseldag.
Den kvarvarande sanden efter vinterns snöhögar försvann från gräsmattan, och sen kom det lite snö!
Varför inte liksom?
Vilken tur att jag hade erbjudit mig att gå in och fixa käket, så att jag slapp den nederbörden.

3 kommentarer:

Daniel sa...

ojojoj vin å värsta lyxmat... det kallar jag att unna sej... å det var ni VÄRDA!!!

Katarina sa...

Tur att ni åker bil i dessa askmolns tider. Hoppas ni får bra väder och en jättetrevlig helg. Kram Katarina

Katarina sa...

Ser fram emot ert nästa besök. Hoppas jag är där. Kram.