24 december 2009

Det blev ju snö på julafton!


Maken var ute och trampade för att plåta ett par legor (har vi räv på tomten?) och knäppte de här snötyngda rönnbärsklasarna också. Snö! Vit jul...som jag vill ha den!



















Men sen måste jag ju visa godiset som Kalle och jag gjorde sent igår kväll. Det är som en annan bloggerska brukar skriva; gott så att det knullar i munnen!!!
Hur man gör?
Så här:
Vräk ner en påse salta jordnötter, lagom mycket ituklippta mashmallows (eller små), hackade shortbreads - även det i lagom mängd - i en stor skål. Smält rätt mycket Marabou mjölkchoklad och gegga ihop det med de övriga ingredienserna. Bred ut på bakpappersklädd plåt och låt svalna. Gärna i matkällare om man är lyckligt försedd med sådan vilket vi är.
Sedan skär man i lagom stora portionsbitar och äter....det är då det händer. I munnen!!

Hörrni - god jul igen.
Nu är det snart Kalle på tv och det vill gamla tanter i min generation gärna titta på. Sen kommer dotter med familj, och då träder jag glatt in i mormorsrollen till hundra procent.

1 kommentar: