01 oktober 2009

Plåtning plåtning plåtning!

Titta vem som har fått följa med mig till jobbet idag!

Här ska anläggas videokonferensrum (vi är väl smarta och sparar tid, pengar & miljö!) i korridoren. Bakom deltagarna ska det ställas en s.k. Roll-up med motiv här ifrån Gärdet.
Vem anlitar man som fotograf?
(ja ja, jag erbjöd mig självklart)




Uppdatering 2009-10-01: Jag passade på att ta en lång prommis (stegtävlingen!) ända från Gärdet till Centralen igår, och plåtade en del Gärdetspecifika bilder, och lite i stan också. Här är lite smakprov på plåtningen som påbörjades redan vid åttatiden på morgonen:



Högst upp på huset har vi en terass - här går solen upp över Värtahamnen



Vår innergård - huvudkandidat till bakgrundsbilden i videokonferensrummet.
(signerat!)


Kaknästornet är väl en ganska så bekant profil?


Inledning på solnedgången. Lite manipulerade jag bilden så att tv-masterna försvann.


Händerna är också ganska kända Gärdetprofiler, och så har man tornet alldeles förkrympt i bakgrunden. Kul perspektiv tyckte jag!


Höstfärger, och en något manipulerad bild så att vi slipper se de trista gatlyktorna,
Tornet sitter på Nordiska muséet.



Strandvägstrafiken blir sagolikt vacker en kall höstkväll i solnedgången.



Strandvägskajen.



Bor man under något av de här taken så har man en dyr och socialt högstatusbetonad adress!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror du borde satas på en ny karriär, som fotgraf, kära storasyster!
/lillasysterYster