23 oktober 2009

Mest bilder just nu

Jag håller på att inreda ett videokonferensrum här på jobbet, och har tagit en bild (eller en jäkla massa bilder egentligen) för att ha som bakgrund i form av en s.k. "Roll-up". Motivet skulle vara Gärdetaktigt utan att för den skull föreställa just det här bolaget.

Kaknästornet fick det bli, men sen ska ju bildeländet som från början var attans högupplöst och välförsedd med dpi-värde blåsas upp... Det händer något med pixlarna på den resan kan jag säga, och eftersom jag är en självlärd amatör så höll jag på att ge upp ett tag där. Vektorisering skulle till för att bilden skulle klara förstoring och snällaste Emma på Rollupkungen hjälpte till alldeles gratis (jag får inte betalt - är bara tacksam!) och på eget initiativ med den saken.

Så här blev resultatet:

Skärmdump på den färdiga pdf-filen till vänster, och originalbilden till höger.

Plåtograf på jobbet minsann...
När man ändå håller på och leker med bilder så kan man ju skapa ett lite lagom skrämmande Halloweenmotiv också - eller hur?

Den här lilla flickan fyller fem år idag, och i morgon kommer hon till oss igen för att sopva över medan hennes små föräldrar fixar till kalaset åt henne. Utan hjälp... Smart drag!

Inga kommentarer: