25 oktober 2009

Helgen som var


Den var fin!

Jag gillar att få tillbaka min timme, och att äntligen hamna på rätt köl tidsmässigt igen.
Väldigt goda vännen Lena - vi har varit kompisar så länge att vi har blivit tanter tillsammans - och jag, gick runt viken vid Farsta Strand i lördags, och avslutade promenaden med att äta lunch på Farsta Gård. Raggmunk för henne och spenatsoppa för mig.

(jag kunde ju inte rimligtvis beställa raggmunk när jag får det hemlagat av hemmakocken...?!)


Höstfärgerna "anföll" oss!

Sedan var det hemfärd och dags att ta sig an det finaste barnbarnet jag har. Hon fyllde fem i fredags och skulle sova hos oss medan hennes föräldrar kammade till lägisen inför släktfika. Och paketattack så klart. Gissa om det var någon som var sprallig?
Det var ju lite illa att hennes mormor bara hade mobilen med sig att föreviga den fina klänningen med. Det får bli att hålla tillgodo med en motljusbild som trots det innehåller en bonus; nyaste katten Olle!

Inga kommentarer: