15 maj 2009

Ett åtagande är ett åtagande

Nä nu måste jag få klaga lite här i min blogg.


Som många vet så säljer jag "kroppsvårdsprodukter" vid sidan av och är därför ute på partyn fredagar/lördagar rätt ofta.
I hanteringen ingår med automatik ett visst beloppsflöde utöver den nödvändiga logistiken med beställning och packning + leverans.


Strax innan Valborg så var jag inne på Söder - detta nyhippa ställe i huvudstan - och hade en visning för ett fåtal men köpsugna tjejer.


På enträgen begäran lovade jag att fixa så att de skulle få sina varor innan den stundande helgen - och grejade det med hjälp av gott samarbete från lagersidan.
Kom det in några pengar i tid?
Hörde tjejen av sig?
Åkte hon på semester utomlands i stället?



Igår kväll fick jag äntligen svar i telefonen men då pågick ett stökigt barnkalas i bakgrunden.


Pengar skulle dyka upp senast söndag, men det är ju inga bankdagar på helgerna så jag siktar på måndag...tidigast.



Glädjande nog är jag bortrest själv ett par dagar så jag kanske kan känna en viss bitterljuv hämndkänsla vid tanken att hon får vänta ytterligare ett par dagar trots att hon till slut har betalat?!



Fanfanfan vad sur jag blir på sånt här agerande!


Bara för att det jag säljer av de flesta inte inhandlas obesvärat i vanliga (numer allt vanligare9 affärer så behöver man väl inte bete sig som en skit? Jag jobbar alltid till hundra procent seriöst ju.



Färdigt!
Jag har öst ur mig!!!

Men igår kväll såg jag lite gladare ut när makelsen plåtade mig.

Inga kommentarer: