28 april 2009

Tisdagstema - liten och stor

Ganska fritt tolkande på veckans tema, men så här tänkte jag.
Först självklart en bild från jobbet eftersom jag alltid fuskläser blogg härifrån...
Här satte jag en liten figur som jag har i rummet uppe på min stora datorskärm. Lillnallen (kollega som alltid håller med mig!!) har också en skärm men den är så pytteliten i jämförelse.
Sedan har vi en bild från i helgen när vi härjade runt hemma i trädgården och plåtade med nästan alla husets kameror. Vi hade minsann hittat en backsippa i grusgången som vi la ner mängder av möda på att avbilda. Nikon D90 fick avbilda diverse olika vinklingar och exponeringar.
Då passade jag på att ta den här bilden med mobilen - lättast ju - på en kastanjeknopp. Den är ju så liten och kompakt nu, men den kommer att bli en stor och ståtlig blomma med stora vackra blad omkring sig alldeles snart.
Ser ni att det nästan ser ut som en liten ballerina?

Inga kommentarer: