24 april 2009

Man måste hjälpa till

Den här - suddigt avbildade, hade makroinställningen på - lilla vilsna personen är min lillasyster som är uppe i Hufvudstaden för att delta i en kurs/föreläsning om Riksfärdtjänst. Det är förmodligen precis lika upphetsande som det låter...?

Nu är det ju ganska bra ändå eftersom kursandet sker i Värtahamnen endast det berömda stenkastet från min arbetsplats (affärsbanken ni vet?), så jag kunde ju lotsa henne rätt i morse. Troligen kommer hon att få hänga i lite längre än jag hade tänkt mig idag, så hon ska ta sig alldeles själv tillbaka till city.

För att hon inte ska komma vilse repeterade vi instruktionerna flera gånger: NER - VÄNSTER - LÄNGST BAK. Det är alltså meningen att hon ska åka ner i T-banan, gå till vänster och kliva på tåget längst bak. Då hamnar hon rätt vid Centralen. Tror någon att hon kan ha hjälp av detta mms?

Jag chansar på det och skickar iväg det så snart jag har bloggat klart!

Inga kommentarer: