29 mars 2009

Det har svängt lite!

Datorn är tillbaka som man kan se längre ner i bloggen, den gamla digitalkameran har kopplats in, OCH den nya digitala systemkameran; Nikon D90 börjar bli lite mindre mystifik för varje dag som går.
Jag installerade programmet för bildöverföring tidigare i kväll (jäkla tur att man hinner någonting den här korta dagen!), och snart ska vi sätta oss ner och beskåda de tämligen nonsensbetonade testbilder som vi hunnit ta "so far".

Här under bilden med aningar om vår...levandeljusbeslyst blåbärsris i vas plockat av Leia och mormor, så yppas det som har svängt mest. Kompis Y och jag har lyckats fnurra till det på tråden. Det har nog varit på väg ett tag, men ändå - så här pass.

Illa!

Eller - är det någon ödets mening med detta?
Ska jag inte hålla på med extraknäcket längre?
Diverse upprustnings- och uppryckningsförsök rinner oftast ut i sanden på det stora 7-1företaget mycket beroende på inkompetens eller otidsenligt affärsmannaskap. Inte nödvändigtvis ovan nämnd persons agerande kanske, men men...
Dags att gå vidare månne?

Jag börjar med att försöka släpa mig upp i tid och hinna till jobbet (det ordinarie!) i morgon utan att fullkomligt gäspa käften på sne'

Inga kommentarer: