03 mars 2009

Tisdagstema - spår


Som alltid blir uppdragsbilden tagen på jobbet.

Vad ser vi för spår i den här bilden då? Det syns tydligt att jag hade bråttom in på rummet idag - inget undanplockat här inte... Datorryggsäcken (en tung rackare) står slängd på en stol, handskarna ligger på bordet, och så står där en handväska.

Den väskan i sig får vara huvudmotivet för bilden för den är ett tydligt spår av en Romresa som gjordes med Tyresö Kammarkör för några år sedan. Det är en riktigt fin skinnväska som jag är ganska så ensam om här i Sverige i alla fall. Reseminnen kommer ju då och då och gör sig påminda som välkomna gäster från förr.

Just den här resan gav oss alla ett gemensamt och fint reseminne - ett bland många så klart. Vi brast ut i spontansång inne i en välbevarad kyrkoruin inne på Forum Romanum. Alta Trinita Beata om stycket är bekant? Akustiken var fantastisk, och vi fick snabbt en ganska stor publik som blev så betagna att några av dem fick tårar i ögonen. Efteråt kom de fram och bara tog på oss...kramade om oss och tackade.

En stark känsloupplevelse som jag fick minnas än en gång tack vare veckans fotouppdrag!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Kul tolkning och minnesvärt spår tycker jag :)

Ha det så bra!

Wickans värld sa...

Det var en bra tolkning, spår på många sätt o vis!
Hoppas inte hela dagen blev stressfylld!

Myra sa...

Hihi. Jag skulle då aaaldrig lämna spår efter mig på det där viset.. *harkel*

;)

Anonym sa...

Bra tolkning av temat! Vi bor visst på samma ställe. Kul!

Anonym sa...

Härlig tolkning... lite överaskad sitter jag här och beundrar tankegången,