10 februari 2009

Tisdagstema - utomhus

Ja det är på håret, men jag hinner med mitt bidrag den här veckan också.


Utomhus hade jag tänkt mig att ta lite soliga bilder på t.ex. Konserthustrappan av solande människor idag. Inte hann jag dit innan solen, som värmt så skönt idag, gick i moln.


Sen var jag inte ute tillräckligt länge för att hinna plåta förrän det var kväll och mörkt.


Därav resultatet:


Till Konserthuset kom jag i alla fall, och att det fortfarande är en ganska behaglig temperatur kan vi också se. Undrar just om det kommer en massa snö i natt?



Sen vände jag blicken och kosan ner mot vänster, och se där har vi ju Filmstaden, alla affärerna, ljus och folkliv, och minsann om det inte är så att "Love is in the air" också.



Det här var väl en härlig kombination?

Knuten pistol och Valentinhjärtan.

Mycket att lära där...


Och alla bilderna är tagna utomhus! Det blev mobiltelefonen som fick göra jobbet den här gången. Tömning av minneskort står på agendan för digitalkompisen.


Paint.net fick vara med och leka lite grann. Jag är ingen hejare på alla layers och gradients och allt vad det heter, men en slags vattenstämpel och lite softning kanske gjorde susen i den här fredstörstande bilden?
...jo, jag gillar't!

Inga kommentarer: