17 februari 2009

Tisdagstema - handgjort

Nja...lite tänjbar tolkning av uppgiften på Tisdagstemat kanske, men här är i alla fall en bild på en blomma inne på mitt rum på jobbet (det blir mycket jobbtolkningar på tisdagar för min del...).
Blomman är resultatet - eller bladväxten egentligen - av min ömma omvårdnad av ett par skott som jag fick från en kollega.
De är planterade efter att rotsystemet etablerat sig.
I jord som jag alldeles själv med mina händer har öst ner i en kruka.
Bilden är handknäppt...av mig!
Dessutom är bilden manipulerad via knapptryckningar utförda av mina händer.

Jag kunde inte avhålla mig från att skoja med bildvinkeln, och sedan var det kul att mickla lite med bilden så att bladen betonades.

ÄR det för resten någon som undrar hur det går med min laptop där hemma så kan jag stolt meddela att jag hyser högt hopp om dess tillfrisknande. Inköpet är gjort för mindre än ett år sedan = högsta ersättning via hemförsäkringen, om man har allrisk/drulleförsäkring.

Det har vi!

Definiering av drulle: någon som snubblar på kamerasladden och lyckas hälla ut ett halvt glas vitt vin (det var Chardonnay) över tangentbordet på sin laptop. Det krävs så klart att laptopen är öppen, injackad i elnätet och igång för att effekten ska bli maximal.
Jag hade alla rätt!!!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Bäst tolkning idag ju! :)

Anonym sa...

Alla tolkningar är tillåtna (tror jag :) )