23 december 2008

Tisdagstema: julpynt! Uppdaterad med flera bilder (som jag trodde)

Det var väl alldeles perfekt för en pyntgalning som mig.
Jag visar två bilder från mitt rum på jobbet, och kan möjligen tänkas fylla på under eftermiddagen med bilder hemifrån.
Troligen är rätt många deltagare i veckans tema välförsedda med motiv?
Jag börjar med det lilla gulliga bordet där jag har låtsas-is (i plast - väldigt rinnfritt!) och batteridrivna ljus i skön förening med tomte och växter.


Sen tar vi väl en vy mot ena hyllan där en blomma har fått tomteprydnad, och så skymtar vi visst en liten julbock bakom bladen...

En uppmärksam läsare konstaterar lätt att själva bloggen i sig är julpyntad med en liten gadget som gör att det snöar stillsamt över skärmen!

Här hemma är det visst inte helt julfritt heller, även om vi har tonat ner ganska rejält i år.
Den lilla gulliga julstaden, med en ljusslinga inpetad i alla husen.
Något mer avancerat; julpyntning pågår! 16-åringen klämmer in så många ljusslingor som det bara är möjligt i vår lilla söta kungsgran. Han krävde en riktig gran, och jag hittade en extra liten... Alla är nöjda!


Och till sist en blandning av två favoritsaker. Närbild/makro och smålampor, som jag har pulat ner i en stor glasvas.

3 kommentarer:

Anjas Hill sa...

"Låtsas iset" har även jag på ett pyntbord. Vilken succé hos två små gästande flickor hemma hos oss som genast såg alla möjligheterna med dessa plastkristaller. Rena rama pedagogiska leksaken!
Nu är det härliga tider om man har "förstånd" att ta det lite med ro och njuta av musik, natur och det man själv kopplar ihop med julen.

Ha en riktigt god jul!

mvh, Anja

Kaffebönan sa...

Ja en va fint:-) Perfekt pyntat.
Ha de fint o Go Jul På dig

Jules sa...

Gulligt *ler*
Åh se det snöar :)
God Jul önskar Jules