16 november 2008

Det är banne mig inte klokt vad fort en helg kan försvinna

Inte bara en helg har gått över alldeles för fort, utan Jenny och Johan har firat sitt 6årsjubileum (vart tog alla de åren vägen?) vilket innebar att Leia kom hit igår kväll (efter ett kalas på fyra timmar hos en dagiskompis) och trillade i säng. Hon vaknade inte lika tidigt som förra helgen. Vi fick ligga och dra oss ända till 05:37 innan hon trillade ner och körde första väckningen...

Sen drog vi oss väl framåt åttarycket efter diverse pissnings- och vattendrickaravbrott innan det var dags för "tjejfrukost" vilket bara berör oss två och ska vara komplett med tända ljus.

Dagen drog på i jämn fart, dock interfolierad med ett antal vredesutbrott av det trotsigare slaget.
Duplo är alltid kul att bygga med.
När hon var hemskjutsad till de små föräldrarna så smakade vi årets Dufvenkrok.
Hur gott kan något i den här vägen bli?
Jag tror att vi har nått en toppnotering mina vänner!!!
Men hallå, vad gör ett cerat på den här stämningsbilden...?
Och på tal om julmys, så har jag redan donat ihop årets adventsljusstake och pillrat upp några små tomteanordningar. Det kommer så klart mera, men jag skäms inte för att vara ute i riktigt god tid i år.
Delar av den tidigare omtalade speldosan och så närbild på staken.
Vi kör frostade kulor och glittrande höjdarljus i år. Bling på sig.

...jag är trött - God Natt!

Nä just det - vi hade faktiskt första snöfallet idag.
Mest regn, men det gick att dra runt en pulka ett kort tag.
Jo men - snö på lampan, bilen och garagetaket och i gräset!

Inga kommentarer: