29 oktober 2008

Nu är ett liv avslutat


Med bl.a. denna stämningsfulla bild från morgonens promenad till bussen - soldis och frostnupet gräs - kan jag konstatera att redovisningen från Nordea (ett kapitel för sig...jobbar inte i den banken) har landat på mitt och syrrans konto.

Mammas liv är alltså rensat och uppdelat, paketerat och sorterat. Jag tänkte mig att försöka skapa en beskrivning över vår inte alltför varma relation, men jag tror att jag nöjer mig med att inse hur administrativt det hela blev när mamma hade dött.

Hon och de övriga innevånarna (kan man skriva så?) i graven på Sandsborgskyrkogården, ska få en hemmagjord gravrosett av granris och tulpanlökar till helgen. Man får väl hoppas att pappa och hon finns i en dimension där "allt" har retts upp och att de kan glädjas åt att vi reder oss så bra här i den vanliga, och för alla kända, verkligheten.

Inga kommentarer: