27 maj 2008

Jag hittade en utmaning!

Så fort du läser är du själv utmanad;

Alla frågor skall besvaras.

DIG:

1. Hur lång är du? Senaste kollen landade på 1,68 (vi pratar om höjden va?).

2. Vad vill du bli när du bli stor? Smalare.

3. Vad pluggar du? Inget bokbundet – men livserfarenhet är ständigt pågående och accelererade studier som jag bedriver.

4. Har du långt hår? Nja, snarare featherhair (om man ska lyssna på dotter).

5. Vilken hårfärg har du ? Tvättäkta cendré, med vissa glest utspridda grå strån.

6. Sminkar du dig? Just nu fuskar jag lite fint med infärgade framsar & bryn, men jag drar på mascara och rouge med god regelbundenhet.

7. Har du haft sex senaste månaden? Meh? Jag är ju jättejättegift med mitt alldeles eget kap – så klart att jag har haft sex!

8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? Vita HM-boxers och hudfärgad Lindexbehå.

9. Har du kysst någon idag? Räknas en hejdåpuss på morgonen? Den var i alla fall placerad på makens mun (som var ganska så bara halvöppen vid mottagningstillfället...Definitionsfråga alltså!



FAMILJ:

1. Bor dina föräldrar ihop? De gjorde det ända tills pappan gick och dog vid 83 års ålder.

2. Vem är bäst, mamma eller pappa? Svårt att välja när ena parten är död, men jag får nog erkänna att jag var en pappas flicka!

3. Hur många syskon har du? Ett.

4. Vad är det senaste du sa till din mamma? Hej då.

5. Hur många ställen har du bott på? Sju stycken kom jag fram till efter bara en kort rekapitulering. Jag sket i alla hotellvistelser…

6. Vem i din familj stör du dig mest på? Åh men va’ sorgligt att behöva skriva mamma.

7. Vilken familjemedlem är snällast? Det är nog jämnt skägg mellan maken, sonen och dottern.

8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? För en dryg vecka sedan så jag var nere i det fagra Blekinge och hälsade på syrran.



KOMPISAR:

1. När var du senast med nån kompis? Igår.
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Britt tror jag?

3. Har du kysst nån kompis? Jag tror bestämt att det har hänt någon gång – möjligen under inverkan av viss mängd alkohol!

4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Nä den biten har jag visst missat.

5. Vem har du varit kompis med längst? Definitionsfråga….Facebook skulle väl kunna hjälpa till att kora Britt till den titeln, men det var ett ganska långt hopp mitt på!

6. Vem känner dig bäst? Jag hoppas verkligen att det är jag själv.

7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? Lugnt. Vägen mellan hjärnan och munnen är väldigt kort i mitt fall.

8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nix.



VÅGAR DU:

1. Skrika åt dina föräldrar? Jag har skrikit ganska mycket i tonåren då mamma samtidigt var i klimakteriet (hur överlevde vi???) men nu när hon är ståtliga 87 år försöker jag att inte visa min irritation.

2. Klä dig annorlunda? Jag ÄR ganska annorlunda…men jag faller väl inom någon slags ram antar jag.

3. Vara dig själv? Vem skulle jag annars vara? Jag låter det svaret stå kvar för det stämmer väl med mina tankar.

4. Visa dig i bikini/badbyxor? Inte helt obesvärad i bikini längre får jag erkänna.

5. Fisa inför din pojk/flickvän? Jag fiser numera obesvärat inför min man! Det var värre när vi var nyihopflyttade – ingen av oss kunde bajja på en vecka, och så vill vi inte ha det!!!

6. Pierca dig? Jag har totalt tre hål i öronen.

7. Ha sex på offentlig plats? Ett av mina mål är utomhussex – skamligt att jag inte redan har kunnat boka av det! Hur offentligt jag vill genomföra det hela vet jag dock inte?

8. Vara omogen? Det faller sig nog ganska naturligt för en del av oss.

9. Äta småkryp? Nej fy faen!!!



DIVERSE:

1. När tuggade du tuggummi senast? För någon vecka sedan tror jag.

2. När var du på semester senast? 16 – 19 maj, till Blekinge med min goa dotter Jenny för att hälsa på syrran i Karlskrona.

3. Vilken färg är det på din tandborste? Jag har lite olika uppsättningar...en röd som jag fick på trosa spa (reserven), en vit som jag använder när jag inte orkar elektroniska borsten och en liten vit med rosa ring som sitter på den elektroniska borsten (som f.ö. är två; en vit och en blå).

4. Är ditt hår tråkigt? Pretty boring actually.

5. Vem såg dig naken senast? Min man – eller egentligen var det jag själv som tittade mig i spegeln i morse. Jag var så tidig på jobbet så han hann inte riktigt med dagens första show!

6. Hur ofta duschar du? Dagligen.

7. När ska du gå och lägga dig Ikväll? Jag SKA gå och lägga mig senast 22:00, men jag KOMMER inte att göra det för jag häckar nog framför tv’n eller datorn (troligast) eller så är jag hemma hos Tessan (då KAN det bli bubbelpool i trädgården?)eller så är jag på en ny kör och kollar om de kan få ha mig hos sig.

Inga kommentarer: