22 maj 2008

Arbetsmoral?

Just nu känner sig bloggerskan aningen "irri" över arbetsmoralen här på avdelningen...
  • Vore det inte bra om alla hade ungefär samma kvalitetstänk?
  • Kan man inte känna glädje i att faktiskt leverera ett färdigt resultat?
  • Blir det inte trist att "alltid" maska och smita undan?
  • Är det inte astråkigt att höra mig bli förbannad och besviken gång på gång?
...and so on!

Jag skulle nog vilja ha lite mer ledarbefogenheter (åtminstone för vissa somliga) i stället för att som nu bara kunna kvirra utan att ha rätten att slå näven i bordet på riktigt.

Med tanke på den arbetsgivare jag har (avslöjar jag välan inte - jag är inte dum!) så är det lätt att drabbas av mörkrädsletendenser.

Jag muntrar upp mig själv - jag bjuder mig på det faktiskt - med tidernas fnitterfilm från första kvällen nere i Karlskrona, då vi bjöd ut SysterYster på restaurang NIVÅ (hej söta maken när du läser - dit borde vi verkligen gå och äta!) och blev rackarns muntra efter lite "possent" som de sa i Sällskapsresan 1, eller så. Vi var synnerligen städade men efter resa och hotelltjappel och allmän munterhet över att träffas, så släppte hämningarna ganska rejält, men nästan alla ställde upp frivilligt på filmning. Nu får jag se om jag får brevbomber efter denna publicering...

Jenny - älskade fnittertippa!

Yster och grabbar - jag är glad att ni finns!

Inga kommentarer: