20 januari 2007

Har vintern kommit på riktigt nu?

Idag var jag übersnäll och ställde upp för AnnCha som hade gjort illa sitt knä, och körde fram och tillbaka till Norrtälje för ett Mira-party. Det var unga tjejer med blandade inriktningar.

Hade jag varit klok hade jag tagit partyt själv för slutsumman på försäljningen hamnade på hela 6431:- Nu var det dock skönt att inte vara ensam i bilen på vägen hem eftersom världen hade förändrats på de två timmar vi tillbringade hemma hos tjejerna.

Ett ymnigt snöfall hade på den korta tiden täckt marken med allra MINST en decimeter snö, och det var som vanligt omöjligt att parkera i carporten när jag om hem. Darling Hasse fick klä på sig och gå upp och fixa den detaljen. Sedan tog vi lite nattamat; salsagrillare, folköl och en liten snaps!

Idag har jag drabbats av stora städdillen - rev ur hela badrummet på undervåningen och spolade av väggar och golv, och har ju förstås en massa plockande framför mig innan det hela blir sig likt igen. Man kan undra om det går att kombinera det fortsatta städandet med umgänget med Leia i morgon eller om vi bara kommer att åka pulka i stället?





Inga kommentarer: