08 mars 2010

Ska man göra comeback?

Jag la ner körsången för ett par år sedan i samband med att vår dirigent gick i pension, och för att jag inte orkade med allt tjafs som uppstod (den korta versionen...).
Igår var vi i Tyresö kyrka - händer inte varje söndag - för att delta i avtackningen för nämnda dirigent som nu går i pension även från sin organisttjänst. Han passade lämpligt nog på att fylla 68 år samma dag.
Vi deltog minsann i kyrkkaffet också, eftersom den "glammigare" delen av avtackningen skulle ske där.
Visst ser det moffigt ut på sina ställen...?

Jag kände mig nästan som en högt uppburen celebritet när alla gamla (ja, de hade ju blivit äldre de med!) körkompisar kom fram och kramades och berättade att de saknade mig, och att jag behövdes i kören. Efter lite psalmsång (det var en väldigt ovanlig söndag...numer i alla fall) så satt ju rösten där igen. Texterna kom jag ihåg på det mesta av sådant som kören sjöng, så nu undrar jag nästan om det inte är läge för vadslagning!

Om hur länge det dröjer innan jag börjar sjunga med dem igen...

Inga kommentarer: