02 december 2008

Tisdagstema - nära

Det får faktiskt bli min profilbild som deltar i tisdagstemat den här veckan.

Bilden är tagen på min mammas begravningsdag i somras, alldeles efter att den enda gästen utanför den egentliga familjen hade gått hem efter begravningsfikat.


Det var en gammal väninna till mamma som verkligen la sordin på stämningen - se så, jag inser att det inte var en glammig dag - och inte direkt ville försöka se det ganska rimliga i att en så pass gammal människa som en åttiosjuåring faktiskt kan dö.



Leias reaktion när hon körde hem var ett totalt omkast från lite tyst och blyg till närmast överlycklig. Det studsade omkring en liten tjej på gräsmattan och i gungan och överallt, och så fick jag den här härliga kramen som min dotter lyckades fånga på bild. Jag har bara lekt lite grann med bilden så att man ser hjärtformen som våra huvuden bildar lite tydligare.




Mormors tjej!!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Vilken fin närbild!
Klockren tolkning!
=)

Kerstin sa...

Jättefin bild och lika fin tolkning. :)
Ha en härlig dag.

emve sa...

Härlig bild på temat!

maria_6909 sa...

Vilken underbar bild, och vilket minne att ha från en dags som i grunden inte tillhör dom roligaste! Hoppas att du får en bra dag! =) /maria_6909

http://marianova.com/users/maria_6909/photoalbum/
tisdagstema

Pia sa...

En härlig nära bild!! Lev väl!