25 november 2008

Tisdagstema; GULD!

Det var en uppmaning som jag gillade.
Anledning till en liten stripp - på jobbet!!

Det här har jag smyckat mig med idag:
Vigselringarna - som jag fick ta på mig för lite drygt tre år sedan. Hur kommer det sig?
Vi har ju varit gifta i dryga sjutton år??
Jameh, vi förnyade våra äktenskapslöften på min femtioårsfest inför alla gästerna.
Helt underbart, och eftersom det i vårt fall rörde sig om ett sånt där andragångsäktenskap (jajjemänn - sätt igång och förfasas; han var gift tidigare och jag hade redan ett barn med dåvarande sambon) så kändes det som en alldeles extrafin present att inför alla bli "erkänd". Vad har vi mer på bordet (ser ni Musseunderlägget?)då?
Öronpluppar - tre stycken.
En gammal 23-karatsring som var min farfars förlovningsring (eller vigselring?), och sedan en liten vitguldare som har smugit sig in. De bägge ringarna ärvde jag efter mamma.
Den sista ringen är gammalt återvunnet guld som gjutits i form av uppgrävd vikingaring.
Birka ni vet...
Sen är det ett halsband och ett armband. Mycket bling och lite nutidshistoria på köpet!

Men guld kan väl även vara det vackra lyktskenet mot en husvägg?
...eller skimret i ett glas gudagott Sauternesvin?
Eller skenet från en gatlykta en kväll på hösten?

2 kommentarer:

Pia sa...

Härliga och jättefina tolkningar av temat!! Må kanongott i advent!!

maria_6909 sa...

FIna bilder allihop! Roligt att höra historian bakom dina smycken! =) /maria_6909

http://marianova.com/users/maria_6909/photoalbum/
tisdagstema-guld