23 november 2008

Mmmm, saffransbullar är ju gott

Men jag har ju redan frusit in Kalles och mina överblivna alster.
Inga bildbevis då'ra!

Glögg, bullar och en god thai-inspirerad restmiddag tillsammans med lilla familjen blev det.
Jag som är deras mamma tycker så klart att detta är skönsång på allra högsta nivå (mina små musikklassbebisar!), men jag föreslår att man bara klickar upp filen om man vill höra sången. annars tar det bara en attans lång tid...och det kan man lätt klara sig utan!
Alla som känner Jenny vet att hon skyr kameran som pesten, men jag var så fiffig att jag filmade ljus och lampor i vardagsrummet medan Kalle och hon sjöng till julskivan. Jenny hörs mest, men Kalle tar ett litet snyggt "påpekande solo" på slutet av låten. Han avskyr falsksång!


Det var tokigt mycket mycket vinter idag, och fåglarna käkade både ur fröautomaten och av de där bollarna (vad de nu heter - vilket pensionärsinlägg det här blev...)

Lilla Leia poserar/busar framför kameran.


En väldigt stämningsskapande bild får avsluta denna snudd på predikan...?!
Känner du igen soffbordet Yster?
Skulle jag inte kunna mackla in julpynt under glasskivan och en ljusslinga?
Vore inte det alldeles i min stil?

Inga kommentarer: