22 november 2008

Men igår då?

Jo tack - festmiddag serverad av goa maken så klart, och eftersom jag var ganska less på slöhögarna på jobbet så hade jag beställt vin. Det fick jag, och så ploppade vi upp en liten halva champagne som fördrink.

...låt oss säga att den önskade bedövningseffekten uppstod, fast till skillnad mot den här damens tydligen lyckade experiment så var det lite tröttsamt att stiga upp i morse, och att dessutom behöva bege sig till arbetet. En hel dag höll vi på för att slutligen vara tvungna att konstatera att leverantören inte hade lyckats fullt ut den här gången heller.

Ja men det var ju roligt!

Jag har haft en liten design- och belysningsattack här hemma:
Jag skapade visst en liten minneshörna tror jag...?

En sån här Tiffanyinspirerad lampa har jag velat ha hur länge som helst.

När Hasse slog sönder (medan han dammsög - jag klagar faktiskt inte!!!) en IKEA-glasbollslampa (jag försöker vara nyskapande!) så såg jag chansen att dels låta honom slippa att åka till det stora varuhuset, och därefter att äntligen införskaffa lampsorten jag så länge velat ha.

Det var kanske lite lustigt att jag lyckades fastna för en lampa som har likadan fot som bästa kompisens? Utan att inse det förrän jag packade upp mitt förvärv för henne att beskåda.


Men det är bara jag som har trollsländemönster på skärmen!!
Kuriosa: jag var skräckslaget rädd för trollsländor när jag var barn (faktiskt ända upp till tioårsåldern eller så...)

Inga kommentarer: