17 oktober 2008

Och nu; 53 år och 1 hel dag faktiskt!!


Uppmärksamt inhandlad present från rara maken; Klimtmotiv på en vacker ljusstake. Tack!
Jag fick en alldeles fantastiskt fin födelsedag igår (den allra första utan vare sig mamma eller pappa måste jag ju konstatera) och det skickades blommor och choklad till mig. Till mig?
Finfin bukett som kom med blomsterbud. Tack Britt & Björn!
Bästa kompisen Lena P. kom på besök och vi förplägades med helstekt entrecôte tillagad av husets duktiga kock; Hasse. Tillbehören nämns på den fantastiska filmen...
Alltsammans - nästan - förevigades på det allra som smidigaste och spirituella sätt av födelsedagsbarnet själv.
2008-10-16 - före middagen, ett inkännande reportage!

Var det nå'n som såg vad Kalles present var egentligen?

Kopi Luwak!

Vi har en riktig kännare i familjen, den saken är klar! Vanligt Gevaliakaffe blev det alltså inte efter maten igår...

Idag kom ett kort från en sedan länge bortglömd vän M.L. som jag trodde (hoppades?) att jag hade tappat kontakten med. Lite samvete slog till där, så nu må väl jag leta fram ett vykort och skicka till henne, som alltså fyller exakt lika många år på exakt samma dag som jag. Fisans också!!

Dessutom trillade ytterligare ett paket in från SysterYster.

Galen rakt igenom.

Inga kommentarer: