23 oktober 2007

Åter i etern - nu är jag tillbaka!

Värstans vad jag har varit slö och likgiltig för bloggandet i en hel vecka eller så.

Kortlek har jag i alla fall hunnit fylla - haft flera kryddpartyn - varit mormor/barnvakt, och plåtat så klart! Idag var jag med modren för att försöka hinna lägga ner en krans eller så på pappas grav, INNAN den stora allhelgonarusningen.

Blomkiosken var så klart stängd, så vi tog en tur till Coop Forum. Där lyckades väl jag inte hålla masken längre, utan påpekade i tämligen bestämda ord att jag nog tyckte att moderskapet alltid ser det negativa i saker & ting. Även om man nu har uppnått 86 års ålder så kan det väl va' kul att få se lite nytt ibland? Poppis kommentar...? Eller näää!

Blomsterkvast fick jag i alla fall eftersom det inte hanns med till födelsedagen, och så hann hon inhandla barnbarnbarnets present också! Leia blir tre år idag!

Här kommer nu lite bilder på vad som hänt den senaste tiden:










Alla gav mig ett nytt guldarmband i stället för det som jag tappade i Milano!

Tack ALLA! Men ett särskilt tack ska verkligen riktas till Hasse som var uppe mitt i natten och ställde upp blommor & paket på köksbordet, OCH lagade en god middag, OCH bjöd över en massa gäster till sin fru!


















BÅDA barnen ställde upp på bild - alltså Jenny OCKSÅ! Det är stort!
















Mamma/mormor/gammelmormor/svärmor deltog i firandet, men var som vanligt stressad för att komma hem igen (till vad???).















Vi gick till lekplatsen i söndags då jag hade bokat Leia för lite "quality time" vilket så klart innebär att vi alla äter mat tillsammans på kvällen. Trevliga traditioner!
Hm, vad tycks om den lille makens engagemang i lekandet...? Rätt söt va?












Sedan byggdes det torn av mer eller mindre identisk Pisakaraktär.























Men jag undrar om inte bland det tjusigaste ändå var att exxexxkexet (förförra svägerskan - Hej Britt!) skickade ett alldeles handgjort födelsedagskort till mig. Det är jättekul att vi har återupptagit kontakten efter ungefär trettio år.

Inga kommentarer: